Holowall is toekomst muziek en de toekomst is nu
Objecten en personen projecteren is iets wat tegenwoordig heel normaal is. Vroeger zag je het alleen in films, maar de techniek heeft in de afgelopen jaren niet stilgestaan. Steeds meer bedrijven investeren dan ook in innovatieve oplossingen, waarmee ze nieuwe klanten kunnen werven en bestaande klanten aan zich kunnen binden. Bijvoorbeeld met behulp van holoboxen die in etalages van winkels en in winkelcentra te vinden zijn. Er is nog een oplossing waarmee je indruk kunt maken: de holowall. In onze blog vertellen we meer over deze oplossing.
Wat is een holowall en wat kun je ermee?
Een holowall doet in grote lijnen hetzelfde als een holobox, alleen dan grootschaliger. Op die manier kun je bijvoorbeeld een complete gevel of een muur voorzien van een holowall waar holografische projecties op worden geprojecteerd. Een goed voorbeeld is hoe Netflix bijvoorbeeld op strategische plekken in grote steden dit product inzet om bijvoorbeeld een nieuwe serie te promoten. Waarbij het net lijkt alsof de personages uit de serie uit de muur komen en je proberen vast te grijpen. Nike heeft laatst ook zo’n prachtige wall gemaakt, waarbij het nieuwste model sneaker uit de kenmerkende doos sprong. Het zijn advertenties waarvan je onder de indruk raakt.
Hoe groot is een het?
Hij kan relatief klein of enorm groot zijn. Beperkingen zijn er nagenoeg niet en dat is te danken aan de techniek, waarbij de holowall wordt opgebouwd uit meerdere holografische projectoren. Met behulp van innovatieve software worden de beelden gesynchroniseerd en krijg je de indrukwekkende uiting, zoals we die hierboven hebben besproken. Een nadeel hieraan is dat het een prijzige investering is. Zeker als je kiest voor grote uitingen waar ook veel projectoren voor nodig zijn. De vuistregel is hoe meer projectoren, des te duurder de uiting wordt. Maar het is de investering meer dan waard, omdat het nieuw en indrukwekkend is en je er meer publiek mee bereikt dan met bijvoorbeeld een video op YouTube of interactieve banners op websites.
Wanneer gebruik je de holowall?
De holowall is een interessante oplossing als je ook iets moois te vertellen hebt. Heb je iets unieks in handen, zoals Nike dat heeft met een nieuw model sneakers? Dan is het zeker de moeite waard om met de innovatieve oplossing aan de slag te gaan. Je maakt zonder twijfel indruk op het publiek en je hebt alle mogelijkheden om je klanten te informeren, te enthousiasmeren en in beweging te brengen.
Daarnaast zorgt deze wall niet alleen voor veel bekijks, maar de uitingen worden ook door voorbijgangers massaal gedeeld op social media. Dat is weer een stukje extra exposure waar je feitelijk niets voor hoeft te doen of voor hoeft te betalen.
Het is de toekomst en de toekomst is nu
Ze zijn in opmars, maar zijn nog lang niet in grote getale aanwezig. Toch zien we dat de interesse in de oplossing toeneemt en dat heeft vooral te maken met het feit dat bedrijven continu op zoek zijn naar innovatieve oplossingen waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Ondanks dat de holowall misschien nog een beetje toekomstmuziek is, heeft het al bestaansrecht en wordt het al gebruikt. De toekomst is immers nu.